SKRIVET: 2010-08-19, kl 00:12:22 | PUBLICERAT I: Allmänt

Fury idag

Red Fury idag. Åkte ut med Emma, hennes mamma och Emmas kompis Maja.

Jag red på rakbanan. Och han var GRYYYYM idag. Fick den höra lätta formen jag har letat efter. Och kunde ändå i slutet bli lång och låg. Han lyssnade perfekt idag. Var det samlad trav så var det, var det ökad trav så var det på direkten ökad trav. Så han var helt klockren idag.

Lät han öka på lite i galoppen, det tyckte han jag jätteroligt. Tänkte innan jag skulle samla galoppen och bryta av att jag skulle behöva bråka med honom. Men icke sa nicke, behövde bara sitta till och han samlade och bröt av till trav. Helt underbart!


m

ska inte du ridsa mer när du har slutat på fury?

eller ska du söka ny medryttarhäst? =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: